zondag 6 februari 2022

Zondag 6 februari, wandeling Schaarweide (Bergharen/Hernen)

Vanochtend werd ik al 'vroeg' wakker door de appjes en mails die ik toegestuurd kreeg ... Een aantal lopers vertrouwde de weerberichten niet en zei tijdig af. Toch heb ik de wandeling doorgezet en met 9 man/vrouw een leuke route gelopen omgeving Bergharen/Hernen, waarbij het gevaar niet in de lucht bleek te hangen, maar zich onder onze voeten bevond. Veel blubber dus rond het gebied van de Nieuwe Wetering, maar daar had ik ook wel op gerekend. Maar, het was door de continue regen vanaf gisteren wel even heftig daar. Complimenten voor de lopers dus! 

Verder viel het erg mee, op een paar minuutjes na droog gelopen, kasteel Hernen bewonderd plus de kerk er vlak naast. Vlak daarvoor kwamen we langs boerderij De Templet (gesticht door de Tempeliers). 

Even verwarring (bij mij, sorry) over de vele Y-splitsingen en kruispunten in combinatie met twee heel enthousiaste hondjes die wel een haasje lustten ... 

Het tempo was door de blubber wat lager dan normaal, maar ook op de verharde weg had het voor het merendeel van de groep wel nét een tandje vlotter gekund. Maar goed, sowieso heel sportief om mee te lopen op zo'n echte regen-februaridag! Dus mij hoor je niet klagen. Daarna was het heel gezellig bij de Leurse Hof en iedereen was voldaan en tevreden.

Boerderij De Templet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Trage Tocht Ooij, zaterdag 4 mei 2024

Het werd weer eens tijd voor een struinwandeling (13 km) door de Ooijpolder, en dat deden wij vandaag met vier mannen, vier vrouwen en twee ...