zondag 5 februari 2023

Sofia

Een heel droevig bericht: Sofia is er niet meer. Ze is op 3 februari ingeslapen. Ze was nog maar 4, bijna 5, jaar (?).

11/2: ik heb dit verslagje inmiddels ingekort omdat ik denk dat het inmiddels wel gelezen is.

Sofia is op 3/2 overleden aan acuut nierfalen. Problemen met haar nieren waren waarschijnlijk al langer (verborgen) aan de hand. Over haar leeftijd was gaandeweg ook twijfel.

Uiteindelijk had ze geen schijn van kans. 

Ik ga haar vreselijk missen. En Lorenzo mist haar erg.

Sofia vond het altijd heerlijk om met de groep in de natuur te lopen, al die mensen die ze kende en die haar aandacht gaven. Dank jullie wel daarvoor.

Ik heb vele honden gehad, maar Sofia was echt de állerliefste met haar karaktertje. Ondanks haar superslechte, oneerlijke start, en dat is knap van haar:

'En dan ben je bang voor álle geluiden om je heen
Je enige houvast is je zusje, dat zich veel gemakkelijker opent
Dat je aparte koppie van grote schoonheid is
Dat weet je zelf niet

Dat je ooit nog zó hard achter vogels, hazen en reeën aan zou rennen
De bossen de akkers over
Het water
De heuvels
Die vrijheid
Had je nooit kunnen dromen

Dat er zó van jou gehouden werd
Dat kwam door jou'

Je wordt ontzettend gemist X




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Trage Tocht Ooij, zaterdag 4 mei 2024

Het werd weer eens tijd voor een struinwandeling (13 km) door de Ooijpolder, en dat deden wij vandaag met vier mannen, vier vrouwen en twee ...