zaterdag 10 augustus 2024

Zaterdag 10 augustus, Gennepse Heide-tocht, Ottersum te Limburg

Vandaag met drie mannen (Rob, Bart en Albert) en twee vrouwen (Joke en ik) en twee hondjes de Gennepse Heidetocht van 14 km gelopen vanaf de kerk in Ottersum. 

Het was prima wandelweer, soms zelfs wat warm in de zon, maar gelukkig gaat de tocht voornamelijk door de bossen en over de heide natuurlijk, en was er af en toe een windje. Op sommige stukken was het wat lastiger door wat klim- en klauterwerk en door het mulle zand. We kwamen bijna niemand tegen onderweg.

We hadden een prima doorlooptempo, regelmatig kort even gepauzeerd (ook voor Marnie en Traian). Door de bossen liepen we richting Gennep en kwamen daarbij weer langs de Niers, waar Bart en ik de hondjes even hebben laten plonzen (lees: een verfrissend duwtje gegeven). 

Langs de Niers bij Gennep, Bart en ik + hondjes (foto: Albert)

In het gezellige stadje Gennep zaten we op een rustig terras om even te pauzeren met koffie/bier en appeltaart. Daarna nog slechts enkele km's terug naar Ottersum, met een omweggetje over de houten kade, die nu gewoon droogstond, in tegenstelling tot de vorige keer in januari van dit jaar.

Dank allen voor de gezelligheid, het was een prachtige en sportieve tocht weer.

Langs de akkers (foto: Bart)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Foto's Bart in Canada

Wow, wat is het daar prachtig! Ik geloof niet dat Bart zich ook maar één minuut verveelt!