zaterdag 14 oktober 2023

Ommetje Bos en Kuil, zaterdag 14 oktober 2023

Vandaag hebben we met zes mannen, vier vrouwen en twee hondjes de leuke route Ommetje Bos en Kuil gelopen, van ca. 11 km.

Deze wandeling gaat vanaf gemeentehuis Malden eerst langs het Maas-Waalkanaal (voor mij een verlenging van waar ik woon, alleen aan de andere kant) en daarna door het mooie heggenlandschap, langs de gedenksteen WOII, door het Lierdal, een stukje omhoog en door de Maldense en Heumense bossen. 

Als je goed oplet kun je deze route heel makkelijk via de vierkante bordjes 'Ommetje Bos en Kuil' lopen, als je start na de bomenrij langs het kanaal, ná het industrieterrein.

Het was prachtig wandelweer, alleen op de pauzeplekken blies er wel een fris windje..

Lorenzo was ook weer mee en dat vond ie duidelijk heel leuk. Marnie vindt het blijkbaar steeds leuker om door plassen te racen (sorry voor de spetters), en picknicktafels zijn voor haar té verleidelijk om nog naar mij te luisteren....

Op het zweefvliegveld was nu weinig activiteit, ik denk door de grilligheid van de wind.

Voor het eerst hebben we de route écht via de bordjes gelopen, tot aan het einde. Dus maar een heel klein stukje bebouwde kom. 

Na afloop bij 'Eten en Drinken' in Malden nog even gezeten met z'n achten in het zonnetje.

Kortom: ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik denk dat iedereen het een fijne wandeling vond in een goed tempo! Dank allen!

Bart heeft aan het einde nog deze foto genomen, waar het lijkt alsof het heel erg nat was, maar dat was eigenlijk alleen maar in het laatste stukje Heumens bos.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Trage Tocht Ooij, zaterdag 4 mei 2024

Het werd weer eens tijd voor een struinwandeling (13 km) door de Ooijpolder, en dat deden wij vandaag met vier mannen, vier vrouwen en twee ...