dinsdag 5 maart 2024

Even voorstellen: Traian

Sinds 19 februari is daar dan Traian, onze nieuwe viervoetige deelnemer! Traian (gecastreerd reutje) is geboren in Roemenië in december 2022, en als pup aldaar in de opvang beland. Een jaar later is hij verhuisd naar de opvang in Oldenzaal, waar hij twee maanden heeft verbleven. Via verhuisdieren.nl heb ik hem gevonden en geadopteerd! Zeg nou zelf, hij zou de iets forsere broer van Sofia kunnen zijn!

De eerste dagen was hij behoorlijk verlegen, maar hield wel met z'n pientere oogjes alles in huis in de gaten, veilig vanachter de bank. Inmiddels, na twee weken is hij al een stuk vrijer in huis en 's morgens hartstikke blij als de dag weer begint en we weer gaan wandelen! Wandelen vindt hij sowieso superleuk, als ik zijn tuigje pak is hij een en al enthousiasme. In de auto springen is nog wat eng, maar eenmaal onderweg ligt hij relaxed op de achterbank. Daar kan Marnie nog wat van leren..

Hij heeft inmiddels al één keer met de groep meegelopen, dat vond hij best nog spannend, enige afstand stelt hij nog wel op prijs, want bij vreemde mensen kijkt hij nog de kat uit de boom. 

Samen met Marnie gaat het ook heel goed, ze bakenen af en toe hun terrein af met wat gesnauw, maar er is ook sprake van stiekeme kusjes..

Bij de eerste groepswandeling

Traian in de opvang


De kleine Traian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Bijzondere wandeling: het inleidende gedicht

   Foto: B. Meerdink   de juffrouw zegt dat groen en blauw vloeken en vloeken mag niet zei mijn dochtertje ik fluisterde: kijk de lucht en d...