zaterdag 2 maart 2024

Zaterdag 2 maart, Trage Tocht Reichswald

Vandaag hebben twee mannen, vijf vrouwen en één windhondje zich zónder mij prima vermaakt bij de Trage Tocht Reichswald, startend bij het witte kerkje op De Horst, en daarna via Reitstall Eckermann Duitsland in, het bekend pad omhoog naar het Reichswald, aldaar de smallere paadjes omhoog en omlaag genomen. Via Merlijn en De Bruuk weer terug naar De Horst.

Ik was snipverkouden en wat grieperig, erg balen, maar toch beter om een dagje rust in te bouwen.

Hieronder het verslag van Bart:

'We hebben met z’n zevenen + Sonja’s windhondje Flo heerlijk gewandeld, hier en daar wat modder, maar daar kon je altijd omheen lopen.

Het tempo was hoog, misschien iets te hoog+(zie onder),
 maar iedereen liep probleemloos mee.

Volgens mij heeft de nieuwe deelneemster het ook naar haar zin gehad, de wandeling was bekend terrein voor haar.

We konden bij Boscafé Merlijn op het terras zitten in het zonnetje, wel met jas aan. Was erg gezellig met al die dieren daar.'

Foto bij Merlijn: Bart

Bart, hartstikke bedankt voor het leiden van deze mooie route! Volgens mij (gezien de reacties op mijn app) had iedereen het naar z'n zin. 

+Ik vind het hoger wordende tempo een serieus aandachtspunt (!), we lopen echt gemiddeld máx 5 km/uur, zeker met klimmen en dalen erbij. Het is niet de bedoeling dat we een snelloopgroep worden, ik zeg daarom altijd: je moet nog een beetje kunnen 'swingen' en 'spotten' tijdens het lopen. 5 km/uur is een prima sportief wandeltempo. Daar gaan we de komende weken dus beter op letten! Eerlijk gezegd moet ik zélf anders afhaken ...... dat kan niet de bedoeling zijn!

Dank Lianne en Bart, voor de leuke foto's! Fijn dat jullie bij Merlijn in het zonnetje konden pauzeren! Met mijn nieuwe hond Traian erbij hadden we dat even over moeten slaan, dat zou nog te spannend geweest zijn ..

Foto: Bart

Foto's: Lianne


Rob en Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Bijzondere wandeling: het inleidende gedicht

   Foto: B. Meerdink   de juffrouw zegt dat groen en blauw vloeken en vloeken mag niet zei mijn dochtertje ik fluisterde: kijk de lucht en d...