zaterdag 23 maart 2024

Zaterdag 23 maart: Trage Tocht Malden (proefwandeling)

Met z'n zessen (twee mannen, vier vrouwen en twee hondjes) vandaag deze Trage Tocht vanaf station Molenhoek op proef gelopen. 

De wandeling tikt alle bossen rondom Nijmegen richting Lierdal/Brakkenstein/Groesbeek even aan, beginnend bij station Molenhoek/Mook, via een woonwijkje richting het Lierdal.

Daarna via het zweefvliegveld (erg rustig daar vandaag) door het Heumens bos/Heumensoord en Hoge en Lage Langeberg gelopen. Vervolgens in het Groesbeekse bos door het Kraaiendal. 

Even voorbij De Poort raakte we iets 'van het padje' langs het  'verkeerde' spoor, maar dat was snel hersteld en zo liepen we over de Mulderskop richting Jachtslot-aanrijroute/parkeerplaatsje terug naar het station. 

Ik vond het perfect wandelweer, okay, de hagel had misschien wel weg mogen blijven, maar de afwisseling met een koud windje én zon vond ik prima.

4 minuten voor de finish had ik een soort black-out, maar gelukkig lazen en zagen alle anderen duidelijk waar het station was, namelijk vlak naast ons, en ik maar zoeken naar de trap, die voor m'n neus was. Foutje! Verwarring met de andere trappen van de Heumense Schans, maar ietsje verderop.

Marnie en Traian deden het geweldig, zijn nu lekker moe. Grappig dat Traian de  'groep' nu als 'zijn' groep begint te zien en bij pauzes om ons heen loopt als zijnde onze herder. Geweldig hoor, deze nieuwe hond erbij, leuk koppel!

Dank Bart voor deze leuke foto en het meegidsen!


Lianne bedankt voor onderstaande foto's!
Mookerheide

Heumensoord, Joke, Traian, ik, Marnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom, ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Zondag 28 april: Langs de Graafsche Raam

Met drie mannen, drie vrouwen en twee hondjes de zeer mooie route vanaf de kerk in Escharen gelopen, die begint met een heel stuk langs de a...